Testtudati mozgáscsoportok // Test_Tér_Kép műhely BMC® inspirációk mentén

A Test-Tér-Kép elnevezésű tapasztalati anatómia műhely során közös felfedezésre hívlak benneteket, melyhez folyamatos inspirációs hátteret a Body-Mind Centering® testtudati iskola nyújt. E rendszer sajátossága például, hogy a hagyományosan mozgásszerveknek tekintett csont,- izom- és idegrendszeren kívül a többi testi rendszert (belső szervek, mirigyek, folyadékok, stb.) is úgy értelmezi, mint a mozgások mindenkori részesét.

 

A heti rendszerességű alkalmakon egy-egy témában, testi rendszer megfigyelésében merülünk el mozgással, érintéssel, hangadással illetve vizualizációval segítve a tapasztalás és testben való megélés (embodiment) folyamatát. A cél, hogy a kognitív információk helyett és mellett elsősorban a testünkben felfedezett és átélt minőségek jelenjenek meg mozgásunkban.

A műhelyen való részvétel nem igényel táncos előképzettséget.

 

Magamról:

Öt éve (társ)vezetek rendszeresen mozgásos csoportokat, amelyekben a testtudati megközelítés és az improvizáció alapvető szervező erők. A Body-Mind Centering® iskola szemléletével és gyakorlatával 2013-ban találkoztam, Kálmán Ferenc jóvoltából. Azóta részt vettem Bonnie Bainbridge Cohen iskolaalapító, Kálmán Ferenc, és Viczián Ildikó óráin, valamint Salamon Eszter ‘Performance Practice’ műhelyén, mely szintén sokat merít a Body-Mind Centering® testtudati megközelítéséből.

Kálmán Ferenc Otthon a Testben c. egyéves, BMC®-alapú szomatikus mozgásképzését 2013/14-ben végeztem el, a későbbi évek programjaiban pedig asszisztensként vettem részt. 2017 óta a The School for Body-Mind Centering® iskola hivatalos képzési programjának diákjaként fejlesztem magam. Tanáraim voltak eddig: Bonnie Bainbridge Cohen (USA), Walburga Glatz (D), Gerlind O. Schweppe (D), Kálmán Ferenc (H), Jens Johannsen (D), Mari Magi (E), Stefanie Hahnzog (D), valamint a képzési programokon kívül Thomas Greil (D), Anka Sedlackova (SK), Gloria Desideri (I) és Katy Dymoke (UK).

Info

Tags:
Date: